Photobucket

Sahabat Maya :

Saturday, December 17, 2011

SWM agih tong sampah percuma di Johor Bahru


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Bin.JPG



SWM agih tong sampah percuma di Johor Bahru




JOHOR BAHRU 16 Dis. - Syarikat pengurusan sisa pepejal, SWM Environment Sdn. Bhd. (SWM) akan mengedarkan tong sampah beroda (TSB) berkapasiti 120 liter secara percuma kepada penduduk di sekitar bandar raya ini.



Program tersebut dijalankan dengan kerjasama Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal Dan Pembersihan Awam (PPSPPA), Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) serta Jawatankuasa Penduduk selaras dengan penguatkuasaan Akta Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (Akta 672) oleh kerajaan Persekutuan sejak 1 September lalu.



Ketua Komunikasi Korporat SWM, Shahrul Amir Abdul Rahim dalam satu kenyataan memberitahu, program itu melibatkan beberapa skim kawasan di bawah perkhidmatan konsesi SWM iaitu Johor, Melaka dan Negeri Sembilan secara berperingkat- peringkat dan mengikut tempoh transisi penswastaan pada 2014.



''Pada 18 Disember ini, Taman Seri Setia (Serene Park), Johor Bahru dipilih untuk pengedaran TSB fasa pertama bermula pukul 10 pagi hingga 6 petang.



''Sebanyak 519 unit TSB akan diedarkan kepada penduduk taman berkenaan dengan konsep 'datang dan ambil' ke lokasi kutipan di Pusat Khidmat Komuniti Jalan Aneka, Taman Seri Setia," katanya.



Menurutnya, pada 26 dan 27 Disember pula penduduk Taman Nong Chik, Taman Kolam Air, Kampung Tarom, Bukit Kesenangan dan Kampung Baharu akan menerima TSB dengan lokasi pengagihan di Tapak Letak kereta Taman Tasik Merdeka, Johor Bahru.



Penduduk hanya perlu mengisi borang pendaftaran butiran pemilik dan SWM akan merekodkan nombor siri tong serta orang ramai diminta menyertakan salinan kad pengenalan dan bil utiliti seperti air, telefon tetap atau elektrik.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...