Photobucket

Sahabat Maya :

Saturday, December 17, 2011

Menjaga Kesihatan Di Rumah



Adalah lebih bijak

untuk menjaga kesihatan diri

di rumah berbanding penjagaan di hospital.


Menjaga kesihatan diri berupaya menjauhi rumah sakit. Mulakannya dengan memantau kesihatan jantung anda secara tetap diikuti dengan pengambilan diet yang seimbang serta melakukan rutin senaman tetap.




Pemantauan di Rumah





Pemantauan di rumah memaklumkan tentang tahap kesihatan anda berdasarkan pantauan hari ke hari ketika pengesanan 3 faktor utama penentu kesihatan jantung dilakukan iaitu kadar tekanan darah (BP), kandungan glukosa dalam darah (BG) dan lemak dalam badan (BF). Anda boleh menambah kesihatan jantung dengan mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat seperti melakukan senaman secara tetap dan sikap pemakanan yang seimbang.




Senaman Secara Tetap





Senaman secara tetap boleh membantu anda mencapai tahap berat badan yang sesuai disamping mempertingkatkan keseluruhan kesihatan fizikal dan mental. Ia juga membantu menguruskan kadar BP, BG dan BF anda sejajar dengan usaha merendahkan risiko kepada sakit jantung.



Diet Seimbang





Diet harian anda boleh memberi kesan kepada kadar BP, BG dan BF anda. Maka itu, amatlah penting untuk mengamalkan pengambilan pelbagai jenis makanan pada hidangan yang disarankan supaya anda memilih pemakanan yang lebih sihat tanpa menjejas kesihatan jantung anda. Meskipun pelbagai jenis makanan boleh didapati, merancang pemakanan terlebih dahulu boleh membantu mencapai matlamat anda agar sentiasa mengamalkan cara pemakanan yang lebih baik.



Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Kinsmedic Sdn Bhd
Careline: 1300-88-8848.
Emel: estore.admin@kinsmedic.com.my





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...