Photobucket

Sahabat Maya :

Monday, January 11, 2010

'Saya tempang di Golok'

Kejadian letupan bom pada 27 Mac 2004 yang hampir meragut nyawanya benar-benar memberi kesan kepada Kamaruzzaman.





MOTOSIKAL yang digunakan untuk meletupkan bom dalam insiden Mac 2004.



KAKI kiri Kamaruzzaman cedera parah akibat terkena serpihan bom.


Entah mengapa hati Kamaruzzaman Yusof, 43, terasa berat menerima ajakan rakan untuk pergi ke bandar Sungai Golok, Selatan Thai, pada suatu petang Mac 2004.

Memanglah pekan itu bukan asing bagi Kamaruzzaman yang tinggal di Rantau Panjang, Kelantan. Beliau bekerja sebagai pemunggah barang di Sungai Golok dan mempunyai ramai saudara mara di sana.

Sebelum itu, beberapa siri letupan bom telah menggegarkan pekan Sungai Golok yang terkenal dengan kelab-kelab malam dan rumah-rumah pelacuran di kalangan pelancong asing itu.

Dan kejadian letupan bom pada 27 Mac 2004 merupakan hari malang Kamaruzzaman.

Dalam kejadian itu, tujuh rakyat Malaysia cedera termasuk dua parah. Walaupun sudah lebih empat tahun berlalu, kenangan pahit tersebut akan tetap kekal terpahat di memorinya. Ikuti temu bual wartawan KHAIRI MOHAMAD bersama beliau.

Kosmo!: Bagaimana keadaan saudara sekarang?

Kamaruzzaman: Alhamdulillah, keadaan saya baik. Namun, kesan kejadian tersebut sangat memeritkan. Saya mengalami kecacatan kekal. Kaki kiri saya tempang dan saya sering mengalami sakit sendi. Saya terpaksa mendapat rawatan di hospital sebulan sekali dan bergantung pada ubat-ubatan.

Kosmo!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...