Photobucket

Sahabat Maya :

Tuesday, December 6, 2011

Nazmi enggan cepat lupa diri




Nazmi Faiz Mansor
Nazmi Faiz Mansor




‘Saya akan cuba tingkatkan permainan serta perbaiki kelemahan diri’


PEMAIN sedang meningkat, Nazmi Faiz Mansor berazam ‘tidak mahu cepat hanyut’ dengan pujian dan populariti diterima, sebaliknya akan terus cuba meningkatkan permainan dan memperbaiki kelemahan diri.

“Pada awal saya terkejut juga dengan perhatian diberi selepas memenangi pingat emas Sukan SEA di Jakarta, tetapi saya sedar saya tidak boleh berpuas hati setakat ini dan perlu meningkatkan prestasi saya,” kata pemain 17 tahun itu.



“Tetapi jurulatih sering memberi amaran dan nasihat kepada kami supaya tidak melayan perkara-perkara remeh begitu dan mahu kami memberi tumpuan penuh kepada latihan dan kerjaya sebagai pemain bola sepak.


“Saya gembira jurulatih (Ong Kim Swee) memberi saya peluang sekali lagi untuk bersama skuad Olimpik ke Australia dan saya akan gunakan peluang ini mengutip seberapa banyak pengalaman antarabangsa.”


Nazmi akur antara kelemahan yang ada pada dirinya dan perlu diperbaiki segera ialah ketahanannya beraksi selama 90 minit di mana sebelum ini, dia sering mengalami kekejangan selepas sejam beraksi.


“Saya sudah berjumpa pakar di ISN dan sampel darah saya diambil, tetapi belum mendapat keputusan ujian masalah yang saya alami itu,” kata Nazmi yang meledak gol cantik ketika tewas 3-2 kepada Bahrain dalam kelayakan Olimpik bulan lalu. “Saya harap dalam masa terdekat, masalah ini akan dapat diselesaikan dan saya akan mula beraksi penuh pada setiap perlawanan.”


Nazmi yang kini menjadi pemain penuh Harimau Muda A (sebelumnya B), mengakui tidak teragak-agak untuk menyertai kelab luar negara sekiranya mendapat tawaran dari kelab yang mempunyai nama di peringkat Asia.





















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...