Photobucket

Sahabat Maya :

Tuesday, December 6, 2011

Harimau Muda kembali berlatih tanpa Apek


SKUAD Olimpik negara kembali turun ke padang semalam sebagai persediaan menghadapi tiga perlawanan persahabatan menentang kelab Liga Australia di Sydney meskipun tanpa kelibat kapten, Khairul Fahmi Che Mat yang terpaksa bergegas pulang ke Kota Bharu sebaik menerima berita kematian adiknya, Mohd Amirul Izzat Che Mat, 16, akibat demam panas.



Cuti selama seminggu yang diberikan jurulatih Ong Kim Swee memberi ruang kepada semua pemain kembali ‘segar’ selepas mengerah kudrat menyempurnakan misi mempertahankan pingat emas Sukan Sea Indonesia dan pusingan kelayakan Sukan Olimpik London 2012 bulan lalu.




“Saya memanggil 36 pemain bagi kem latihan kali ini namun Apek (Khairul Fahmi) dikecualikan kerana terpaksa pulang semula ke kampung kerana adiknya meninggal dunia. Dia menghubungi saya ketika dalam perjalanan ke sini dan kemudian berpatah balik ke Kota Bharu. Saya memberikan dia cuti namun akan tetap bersama skuad ke Sydney.



“Selain itu Irfan Fazail, Wan Zaharul Nizam Wan Zakaria, Gary Steven Robbart tidak menjalani latihan akibat kecederaan, Muhammad Syazwan Tajuddin demam manakala Syazwan Yusof terpaksa dikecualikan kerana Kelantan tidak mempunyai penjaga gol kerana Khairul Fahmi turut bersama skuad kali ini,” katanya yang ditemui pemberita pada sesi latihan pertama semalam.




Selain ingin memulihkan kembali moral pemain selepas dikecewakan dengan kekalahan 2-3 di tangan Bahrain, fokus Kim Swee kini adalah untuk mencari pemain baru Harimau Muda A bagi saingan Liga Singapura musim depan selepas kehilangan beberapa tonggak yang menyarung jersi pasukan negeri antaranya, Mohd Muslim Ahmad dan Abdul Shukor Jusoh (Terengganu) dan K Gurusamy (Selangor).




Daripada 36 pemain, beliau hanya akan memilih 23 pemain ke Sydney Sabtu ini bagi pertemuan dengan Sydney FC, Central Coast Mariners FC dan Newcastle Jets FC.

“Saya mahu mencari empat hingga lima pemain lagi untuk melengkapkan senarai 30 pemain Harimau Muda A yang akan beraksi dalam Liga Singapura musim depan.




“Selain itu perlawanan di Sydney juga akan saya gunakan untuk menguji pemain baru dan yang kurang diturunkan sebelum ini. Ini juga persediaan terbaik pasukan sebelum mengharungi tiga lagi perlawanan pusingan kedua kelayakan Olimpik tahun depan,” kata Kim Swee.




Sumber





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...