Photobucket

Sahabat Maya :

Thursday, December 8, 2011

Wanita kita ejen keldai dadah


Wanita kita ejen keldai dadah

KUALA LUMPUR: Polis mendedahkan empat lelaki Nigeria yang ditahan bersama wanita tempatan di sebuah apartmen di Bandar Kinrara, Puchong, malam kelmarin, bukan saja terbabit dalam penyeludupan dadah, malah turut merekrut wanita tempatan untuk dijadikan keldai dadah.


Dalam serbuan kira-kira jam 8.45 malam itu, polis turut menemui 1.76 kilogram (kg) kokain bernilai lebih RM500,000 yang disorok dalam ruang khas sebuah beg pakaian yang sudah diubahsuai.


Dadah berkenaan dipercayai untuk diseludup ke luar negara oleh seorang keldai dadah direkrut kumpulan terbabit, namun polis masih menyiasat destinasinya.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim, berkata penahanan berkenaan dilakukan berdasarkan risikan ke atas kumpulan itu.


Kita percaya suspek wanita tempatan berusia 21 tahun itu bertindak sebagai ejen kumpulan berkenaan yang bertanggungjawab mencari dan merekrut wanita tempatan sebagai keldai dadah untuk menyeludup dadah ke luar negara.


Modus operandi mereka adalah menjanjikan upah lumayan kepada keldai dadah yang berjaya membuat penghantaran dan buat masa ini kita masih meneliti berapa ramai wanita tempatan yang menjadi mangsa kumpulan ini, katanya pada sidang media di sini, semalam.


Noor Rashid berkata, Bukit Aman turut memandang serius peningkatan jumlah warga Nigeria yang ditangkap berhubung kesalahan dadah di negara ini kerana tahun ini saja 139 warga Nigeria ditahan berbanding 50 orang bagi tempoh sama tahun lalu.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...