Photobucket

Sahabat Maya :

Thursday, April 19, 2012

Kembali berkhidmat untuk negara



Pelajar tajaan perlu kembali

berkhidmat untuk negara:




TPM


KUALA LUMPUR: Pelajar cemerlang tajaan kerajaan yang melanjutkan pelajaran di luar negara perlu menyerlahkan potensi diri dan kembali berkhidmat untuk negara.




Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata potensi seseorang individu hanya akan dapat diserlahkan apabila mereka diberi peluang.




Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, dalam mengharungi persekitaran global yang semakin kompetitif dan mencabar tidak mustahil generasi pelajar hari ini akan mencapai kejayaan yang tidak mampu dicapai ketika ini.





"Sehubungan itu, saya ingin berpesan kepada pelajar sekalian selaku generasi muda bahawa masa depan negara kita terletak di bahu anda semua.





"Oleh itu, gunakanlah peluang ini untuk belajar bersungguh-sungguh dan apabila tamat pengajian nanti, curahkanlah khidmat bakti anda kepada negara," katanya.




Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis penyampaian surat tawaran Biasiswa Nasional kepada 50 pelajar yang mendapat A+ bagi semua mata pelajaran dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2011 di Institut Tadbiran Awam Negara di sini, hari ini. - BERNAMA





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...