Photobucket

Sahabat Maya :

Thursday, February 16, 2012

Galak calon UPSR mengulang kaji secara maya



UEM Land beri percuma portal guru.net.my

RUSLI (tengah) bersama peserta seminar UPSR sekolah Pintar UEM Land yang diadakan di UTM skudai, Sabtu dan Ahad lalu.
RUSLI (tengah) bersama peserta seminar UPSR
sekolah Pintar UEM Land yang diadakan di UTM skudai, Sabtu dan Ahad lalu.





Galak calon UPSR mengulang kaji secara maya







UEM Land menerusi Program Sekolah Angkat Pintar mempertingkatkan khidmat sosialnya apabila menyediakan pembelajaran secara maya percuma menerusi portal guru.net.my kepada calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR).
Majlis penyampaian ID nombor guru.net.my itu disempurnakan oleh Pengurus Besar Perancangan & Infrastruktur Bandar Nusajaya, Rusli Zainal Abidin kepada 250 murid tahun enam yang menyertai Seminar UPSR 2012 (Fasa 1) Sekolah Pintar UEM Land, di Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai, sabtu lalu.






Calon UPSR hendaklah berusaha dengan gigih dan mendapatkan pelbagai input terkini termasuk membuat latihan menggunakan sisipan Didik supaya berjaya mencapai hasrat merangkul 5A. - Rusli Zainal, Pengurus Besar Perancangan & Infrastruktur Bandar Nusajaya






Berucap dalam majlis itu, Rusli menasihatkan semua calon UPSR daripada sekolah angkat UEM Land itu supaya memanfaatkan pembelajaran secara maya terutama bagi meningkatkan kemahiran menjawab soalan.








Beliau berkata, pemberian portal guru.net.my secara percuma itu juga membuktikan kesungguhan organisasi korporat itu bagi melahirkan modal insan yang cemerlang dalam akademik pada masa depan.







Menurutnya, calon hendaklah rajin melayari portal berkenaan bagi membuat latihan yang disediakan sebagai latih tubi dan juga ulang kaji selepas mengikuti pembelajaran di dalam kelas.







“Calon UPSR hendak berusaha dengan gigih dan mendapatkan pelbagai input terkini termasuk membuat latihan menggunakan sisipan Didik supaya berjaya mencapai hasrat merangkul 5A,” katanya.







Turut hadir dalam majlis itu, Pengarang Pendidikan Berita Harian, Yusuf Abu Bakar.








Rusli berkata, program seminar UPSR yang dianjurkan dengan kerjasama Unit Pendidikan Berita Harian sejak 2008 itu sudah banyak membawa kejayaan kepada murid sekolah angkat UEM Land.







Beliau berkata, badan korporat itu berharap murid yang cemerlang akan meneruskan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi dan muncul sebagai tenaga pakar untuk kembali bertugas di tempat kelahiran.







”Pembangunan di kawasan Nusajaya itu sendiri memerlukan ramai tenaga pakar dalam pelbagai bidang dan ia akan lebih bermakna jika n ia daripada kalangan anak tempatan,” katanya.












No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...