Photobucket

Sahabat Maya :

Saturday, December 3, 2011

Mesti Tonton



Pengembaraan si kucing wira




pix_gal0


Filem: Puss In Boots (3D)




Tayangan: Mulai 24 November 2011




Pengarah: Chris Miller




Genre: Pengembaraan/Komedi/Animasi Pelakon (suara): Antonio Banderas, Salma Hayek, Zach Galifianakis, Billy Bob Thornton dan Amy Sedaris.
DARIPADA DreamWorks Animation, syarikat produksi yang sinonim dengan penghasilan siri filem Shrek, sebuah lagi persembahan menghiburkan kini menemui penonton di pawagam. Masih lagi ada kaitannya dengan si gergasi hijau melucukan, cuma kali ini filem terbabit memfokuskan kepada kucing yang bijak bermain pedang, sebelum ia bertemu watak popular berkenaan.





Siapa yang tidak mengingati watak Puss in Boots, si kucing comel yang membulatkan mata untuk membuatkan sesiapa yang memandang jatuh hati dan kasihan kepadanya. Kini, Puss bukan lagi watak tambahan, sebalik animasi terbaru ini memberikan segala laluan buatnya menunjukkan kehebatan, sebagai karakter utama!




Bukan seperti kucing biasa, Puss In Boots kembali menghiburkan penonton dengan aksi pengembaraannya. Si kucing berkasut but, Puss, menjadi wira apabila ia terpaksa berdepan dengan perjalanan penuh cabaran bersama Kitty Softpaws dan Humpty Dumpty, demi menyelamatkan bandar mereka.





Filem animasi pengembaraan yang menggunakan suara aktor Antonio Banderas sebagai Puss dan Salma Hayek (Kitty Softpaws) ini turut menceritakan bagaimana kucing pahlawan ini bertemu kawan lama, Humpty Dumpty, selain menyingkap asal-usul dirinya.




Sutradara Chris Miller menggambarkan filem ini sebagai cereka mengenai persahabatan yang penuh dengan pancaroba, di mana ia tidak selamanya manis. Seperti pepatah, bumi mana yang tidak ditimpa hujan, begitulah persahabatan Puss dan Humpty Dumpty yang disulami perasaan iri hati dan dendam, namun tetap kental dengan elemen komedi.





Humpty Alexander Dumpty ialah sahabat lama Puss yang sama-sama membesar di sebuah rumah anak yatim, dan dari sinilah timbulnya perselisihan yang memaparkan pelbagai babak menarik.





Namun adakah nilai persahabatan dapat menghapuskan perasaan dendam Puss terhadap Humpty Dumpty? Inilah kisah yang ingin disampaikan dalam filem ini.





Persembahan plot yang memaparkan perjalanan memperbaiki perhubungan yang sudah terjalin sekian lama itu menguasai jalan cerita. Pada masa sama pengarah juga membiarkan penonton tertanya-tanya, sama ada Humpty Dumpty sudah berubah menjadi baik ataupun sebaliknya?





Filem dengan kisah yang digambarkan berlaku di kawasan perkampungan koboi ini tambah menarik dengan kesan visual yang hebat, serta latar belakangnya, bersesuaian dengan kisah dongeng kanak-kanak.





Menggunakan format 3D, secara tidak langsung membuatkan adegan tampak lebih realistik. Bagaimanapun, penonton masih boleh berhibur dengan Puss in Boots sepuas-puasnya walaupun mereka menonton animasi ini dalam bentuk 2D.





Tidak dinafikan, ia hadir sebagai sebuah filem yang sesuai untuk seisi keluarga, lebih-lebih lagi untuk kanak-kanak yang menggemari judul animasi.





Selain Antonio dan Salma, pelakon yang turut menyumbangkan suara untuk filem arahan sutradara Shrek the Third ini ialah Billy Bob Thornton, Zach Galifianakis dan Amy Sedaris.













No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...