Photobucket

Sahabat Maya :

Saturday, November 19, 2011

Sembilan tahun berturut- turut...

SKBU 2 paling ramai calon dapat 5A


SeBAHAGIAN 83 murid yang mendapat 5A bersorak gembira
setelah menerima keputusan UPSR 2011 di SK Bandar Uda 2, Johor Bahru
, kelmarin.


JOHOR BAHRU 18 Nov. -


Sekolah Kebangsaan Bandar Uda (SKBU 2) yang merupakan sekolah berprestasi tinggi (SBT) muncul sekolah mempunyai calon paling ramai mendapat 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) di negeri ini untuk tempoh sembilan tahun berturut- turut.




Guru Besar SKBU 2, Fuziah Hassan berkata, seramai 83 daripada 263 murid tahun enam yang menduduki peperiksaan itu mencatatkan keputusan cemerlang UPSR.




"Kejayaan yang diperolehi hasil usaha gigih dan komitmen calon, seluruh warga sekolah, Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) serta ibu bapa yang sentiasa memberi sokongan padu demi kejayaan anak-anak.




"Secara jujur saya katakan walaupun jumlah 5A tertinggi di negeri ini namun kami masih tidak berpuas hati dengan pencapaian yang diperoleh kerana jika dibandingkan tahun lalu jumlah mendapat 5A ialah 91 orang dan pada 2009 seramai 105 orang," katanya pada majlis pengumuman keputusan UPSR di sekolah itu semalam.




Hadir sama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Puteri, Adam Sumiru dan Yang Dipertua PIBG SKBU 2, Zarin Saniman.




Jelas Fuziah, mulai bulan ini pihaknya akan menyasarkan murid tahun lima dengan perhatian khusus agar persediaan dibuat dari sekarang demi mencapai penanda aras 120 murid mendapat 5A.




Sementara itu Adam ketika berucap pada majlis itu mahukan kecemerlangan yang dicapai oleh sekolah tersebut wajar dipertingkatkan kerana ia sedikit sebanyak menyuntik semangat ibu bapa dan masyarakat setempat.




"Semangat kerjasama dan hubungan harmoni antara warga sekolah khususnya guru, murid dan ibu bapa harus dipupuk secara berterusan kerana kaedah ini boleh melahirkan murid-murid yang cemerlang bukan sahaja dalam akademik malah kokurikulum," katanya.








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...