Photobucket

Sahabat Maya :

Sunday, November 13, 2011

Pengakap Labuan sertai Jambori Pengakap Kebangsaan 2011


Pengakap Labuan sertai Jambori Pengakap Kebangsaan 2011



SEBAHAGIAN 40 pemimpin dan ahli pengakap
Wilayah Persekutuan Labuan akan menyertai Jambori Malaysia ke-12
dan Terengganu International Jamboree di Kem Telaga Batin, Kuala Terengganu
pada 19 hingga 25 November ini.



LABUAN 11 Nov. - Seramai 40 pemimpin dan ahli pengakap Wilayah Persekutuan Labuan akan menyertai Jambori Malaysia ke-12 dan Terengganu International Jamboree di Kem Telaga Batin, Kuala Terengganu, Terengganu pada 19 hingga 25 November ini.



Yang Dipertua, Majlis Pengakap Negeri (MPN) Wilayah Persekutuan Labuan, Mistirine Radin berkata, daripada jumlah itu, seramai 28 peserta merupakan ahli pengakap yang mewakili pelajar sekolah rendah dan menengah.



''Saya mahu ahli pengakap mengambil peluang terbaik ini untuk mengenali lebih dekat persatuan pengakap dari negeri lain dan menyelami adat resam di Kuala Terengganu untuk dikongsi bersama dengan rakan mereka sekembali ke Labuan nanti," katanya.



Beliau berucap pada majlis penyerahan bendera Wilayah Persekutuan Labuan yang dirasmikan oleh Ahli Parlimen Labuan, Datuk Yussof Mahal di Dewan Datuk Mohamad Omar Bledram, Bangunan Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA), semalam.



Pada majlis itu, Yussof yang juga Pengerusi Perbadanan Labuan menyerahkan sumbangan Pejabat Ahli Parlimen Labuan sebanyak RM5,000 kepada Pesuruhjaya Pengakap Labuan, Hong Hee Chee.



Hee Chee turut menerima sumbangan daripada Asian Supply Base (ASB) sebanyak RM6,000; Pengarah Urusan Labuan Liberty Port Management, Mohd Alias Abdul Rahman (RM6,000) dan Perbadanan Feri Labuan sebanyak RM3,000.



Dalam pada itu, Mistirine yang juga Pengarah Jabatan Pelajaran Labuan mengingatkan para peserta jambori tersebut supaya sentiasa menjaga nama baik Labuan.



''Anda merupakan duta kecil untuk mempromosikan Labuan sebagai destinasi pelancongan, pendidikan, ekonomi dan makanan yang terkenal di negara ini," katanya.






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...