Photobucket

Sahabat Maya :

Friday, December 25, 2009

PMR : KYS cipta rekod tiga tahun berturut-turut


SEBAHAGIAN pelajar KYS yang mendapat semua A dalam PMR di Ayer Keroh, Melaka semalam.

MELAKA - Kolej Yayasan Saad (KYS) mengekalkan kecemerlangan institusi itu berkenaan apabila semua pelajarnya memperoleh semua A dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) selama tiga tahun berturut-turut.

Sekolah yang diasaskan oleh tokoh korporat, Tan Sri Halim Saad itu mencatatkan keputusan 100 peratus apabila 54 pelajarnya memperoleh semua A dalam semua mata pelajaran iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik, Sains, Sejarah, Geografi, Kemahiran Hidup Bersepadu (KHB) dan Pengajian Islam.

Pengetuanya, Noor Ainun Seri Yang Rashdi berkata, KYS mencatat sejarah tersendiri apabila kesemua 60 pelajarnya mendapat semua A pada PMR 2007.

Menurutnya, keputusan serupa berjaya dikekalkan pada tahun lepas apabila kesemua 54 pelajar yang menduduki PMR tahun itu berjaya mendapat semua A.

"Mulanya, saya berasa bimbang jika pencapaian dua tahun lalu gagal diteruskan dan tidak mahu ia dilihat sebagai nasib, namun keputusan tahun ini membuktikan pihak kolej dan pelajar berusaha keras untuk mengekalkan kecemerlangan yang diperoleh sebelum ini," katanya kepada pemberita di KYS di sini semalam.

KOSMO!

1 comment:

  1. thanx sudi lawat blog saya.. singgah2 laa lagi ye.. kenapa sebutir pasir?? haha.. panjang ceritenye..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...