Photobucket

Sahabat Maya :

Saturday, December 10, 2011

Angkara teman lelaki penipu


Angkara teman lelaki penipu


IDA menunjukkan laporan polis dan resit kedai pajak
selepas mengadu diburu ah long kerana tidak mampu
membayar hutang di Kuala Lumpur semalam.






KUALA LUMPUR – Gara-gara sanggup menjadi penama mewakili teman lelaki, seorang wanita kini diburu ah long selepas gagal menjelaskan pinjaman sebanyak RM5,000.



Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Ida, 31, itu berkata, dia pernah membuat pinjaman bank bagi menjelaskan hutang ah long itu tetapi masih gagal melangsaikannya.



Akibatnya, dia juga gagal menjelaskan bayaran pinjaman itu dan kini namanya telah disenaraihitamkan oleh pihak bank.



Menceritakan puncanya, dia berkata, masalah itu bermula apabila teman lelakinya itu membuat pinjaman dengan ah long bagi membiayai kos rawatan bapanya yang kononnya terlantar sakit di kampung pada awal Ogos lalu.



“Apabila dia gagal melunaskan hutang tersebut, saya sanggup menutup akaun pinjamannya dengan membuat bayaran balik secara bulanan tetapi dia kini menghilangkan diri,” katanya ketika ditemui di sini semalam.



Menurut Ida, dia terpaksa menanggung bebanan hutang itu seorang diri selepas teman lelakinya itu mengambil tindakan melarikan diri ke Singapura selepas kejadian itu.



Ida memberitahu, dia terpaksa membayar caj tambahan sebanyak RM440 sebulan kerana gagal melunaskan pinjaman pokok itu sekali gus.



Sumber







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...