Photobucket

Sahabat Maya :

Tuesday, December 6, 2011

Tokoh sukan paling berjaya



Nicol tokoh sukan


paling berjaya:


PM



NICOL (kiri) dan  ibu bapanya, Ann Marie dan Desmond  bergambar bersama Najib selepas satu pertemuan ringkas di pejabatnya di Putrajaya, semalam.
NICOL (kiri) dan ibu bapanya,
Ann Marie dan Desmond bergambar bersama Najib
selepas satu pertemuan ringkas di pejabatnya
di Putrajaya, semalam.







RATU skuasy negara, Nicol Ann David wajar dijulang selaku tokoh sukan paling berjaya dalam sejarah negara atas kejayaan mempertahankan gelaran pemain terbaik dunia sebanyak enam kali berturut-turut, menurut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, semalam.

“Saya bagi pihak kerajaan dan rakyat Malaysia ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Nicol,” katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan pemain nombor satu dunia itu di pejabat beliau di Putrajaya, semalam.




Nicol harus dijadikan contoh. Dia adalah seorang ikon sukan yang paling berjaya dalam sejarah negara kita.” Turut hadir di majlis ialah ayah dan ibu Nicol - Desmond David dan Anne Marie David serta Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan CIMB, Datuk Seri Nazir Razak.




Sementara itu Nicol, berkata pertemuan dengan Perdana Menteri adalah satu peluang yang amat bermakna buat diri dan kedua-dua ibu bapanya.





“Ia adalah satu penghormatan untuk saya dan keluarga mendapat pengiktirafan daripada kerajaan dan rakyat Malaysia, terima kasih atas segala sokongan,” katanya.








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...