Photobucket

Sahabat Maya :

Tuesday, April 24, 2012

BELAJAR Matematik Cara Kacang (BMCK)







BMCK

terap konsep guru

di sisi murid

HISSAMUDDIN Mohd. Amin bersama
dengan sebahagian produk BMCK keluaran syarikatnya,
di Kuala Lumpur, baru-baru ini.




BELAJAR Matematik Cara Kacang (BMCK) menerapkan konsep guru sentiasa di sisi murid menggunakan teknik mudah dan senang difahami merupakan salah satu alat bantuan pembelajaran selain kelas tambahan di sekolah serta pusat tuisyen.



Pengarah Urusan Aspati Sdn. Bhd., Hissamuddin Mohd. Amin berkata, produk BMCK adalah klip video penerangan konsep dan contoh penyelesaian soalan kesemua 11 topik matematik tingkatan empat dan 10 topik matematik tingkatan lima.



"BMCK menawarkan jumlah klip satu masa selama hampir 30 jam yang mana durasi penerangan setiap satu klip video mengambil masa lapan hingga 15 minit. Pelajar mengunakan konsep pembelajaran kendiri dalam mengatasi masalah memahami sub topik yang kurang dikuasai atau diingati.



"Dengan konsep ini, pelajar lebih mudah mengingati sesuatu kemahiran matematik kerana mereka berusaha sendiri untuk mencari jawapannya," katanya dalam satu kenyataan, baru-baru ini.



Kesemua bahan pengajaran dan pembelajaran (P&P) yang terkandung di dalam video BMCK merupakan silibus daripada Kementerian Pelajaran yang dikelolakan guru berpengalaman mengajar matematik tingkatan empat dan lima.



Pelajar boleh menggunakan video BMCK untuk belajar dengan guru khas matematik secara peribadi. Penerangan dalam video sangat mudah difahami walaupun disampaikan mengunakan bahasa Inggeris.



Menerusi BMCK, pelajar boleh membuat latihan dan mengulang video sekerap mungkin dan boleh menghentikannya pada bila-bila masa mengikut kesesuaian pelajar itu sendiri.



Hissamuddin berkata, BMCK bukan sahaja boleh digunakan oleh pelajar tetapi juga guru-guru sekolah atau pusat tuisyen bagi mempelbagaikan kaedah pengajaran seperti projek klinik matematik, projek bantu relief dan projek gilap potensi.



Teknik belajar BMCK ini didatangkan dalam dua versi iaitu atas talian (online) dan offline. Pembelajaran secara online adalah khusus untuk Internet yang berkelajuan tinggi (1MB ke atas) dan boleh juga di akses di iPad atau Android.



Versi offline pula adalah berbentuk data DVD bagi kawasan pedalaman yang tidak mempunyai capaian Internet.



Sebarang pertanyaan tentang produk BMCK atau mereka yang berminat mendapatkan atau menjadi pengedar produk boleh menghubungi talian 017-210 3873 atau 018-3128385.






Sumber














No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...