Photobucket

Sahabat Maya :

Wednesday, December 7, 2011

Motivasi bersama Sheikh Muszaphar



http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ms/b/b5/Muszaphartiba.jpg



Temui Angkasawan Negara

di Shah Alam, Sabtu ini





Motivasi bersama Sheikh Muszaphar




CERAMAH motivasi daripada Angkasawan Negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor, pastinya menjadi tarikan peserta Konvensyen Kecemerlangan Peperiksaan Berita Harian yang dijadual berlangsung di Management & Science University (MSU), Shah Alam, Selangor, Sabtu ini.



Kira-kira 400 peserta membabitkan murid Tahun Lima dan pelajar Tingkatan Dua dan Empat yang akan mengambil peperiksaan awam tahun depan sudah mendaftarkan diri dan dijangka 100 lagi berbuat demikian pada saat akhir.


Masing-masing adalah calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada 2012.



Ini adalah peluang pelajar berinteraksi dan bermesra bersama Angkasawan Negara di samping memanfaatkan cuti persekolahan dengan kegiatan berfaedah sebelum sesi persekolahan bermula 4 Januari ini.



Motivasi satu jam itu bukan saja dihadiri pelajar di sekitar Lembah Klang malah ramai pelajar dari negeri di Pantai Timur dan Utara Semenanjung sudah mendaftar.



Konvensyen julung kali anjuran Berita Harian dengan kerjasama MSU itu bertujuan memberi peluang pelajar dan ibu bapa mendapat gambaran jelas program anjuran Unit Pendidikan seperti Klinik UPSR, Seminar/Bengkel PMR dan SPM.


Pengerusi konvensyen berkenaan, Ridzuan Yop, berkata program sedemikian dapat mewujudkan kesedaran dalam kalangan ibu bapa dan pelajar mengenai pentingnya persiapan awal menjelang peperiksaan tahun depan.



“Ibu bapa dan penjaga juga boleh mengajukan soalan kepada penceramah mengenai kelemahan dan faedah yang diperoleh melalui klinik dan seminar yang akan dianjurkan,” katanya.



Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi yang mewakili Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan merasmikan konvensyen berkenaan.



Yuran penyertaan RM50 untuk seorang peserta bersama ibu atau bapa.



Mereka yang berminat boleh menghubungi Zainon Kadim atau Mariayahtul Kibtiyah Ree dan Norliza Abdullah melalui talian 03-20569772 atau 03-20569780.



Sophea Isabella Bte Sheikh Muszaphar


Angkasawan Pertama Malaysia





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...