Sahabat Maya :

Sunday, November 24, 2013

Ultrabook terbaru Dell


Ultrabook terbaru Dell

Ultrabook terbaru Dell
 

Jika selama ini Dell mengeluarkan komputer riba untuk pasaran umum, tetapi memikirkan kegunaan khas kepada mereka yang terbabit dalam bidang grafik dan memerlukan komputer yang penuh dengan software grafik, Dell mengeluarkan ultrabook terbaru, XPS 13. 
 


Jika selama ini menggunakan OS Windows, XPS 13 Developer Edition ini dilengkapi dengan OS Ubuntu. Ultrabook ini juga adalah kesinambungan daripada projek Sputnik pada tahun lalu. 
 
 


Ultrabook ini hadir dengan skrin sentuh berukuran 13.3 inci yang memiliki resolusi full HD. Di dalamnya, Dell menyematkan OS Ubuntu 12.04 LTS. 
 
 


Spesifikasi lainnya, ultrabook ini dilengkapi dengan RAM sebesar 8GB dan memiliki berat hanya sekitar 1.3 kilogram. Dell menyediakan dua konfigurasi XPS 13 Developer Edition ini. 
 


Konfigurasi pertama adalah menggunakan prosesor Core i5-4200U dan SSD 128GB sementara itu konfigurasi lainnya memakai prosesor Intel Core i7-4500U dan SSD 256GB. 
 


Ultrabook ini katanya, mula memasuki pasaran dengan menjadikan Amerika Syarikat sebagai lokasi pertama penjualannya pada pertengahan Disember depan sebelum memasarkan ke seluruh dunia pada tahun hadapan. 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...